bip.pionki.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Miasta Pionki www.pionki.pl
Organizacja Urzędu > Wydział Inwestycji, Rozwoju i Integracji strona główna 

Wydział Inwestycji, Rozwoju i Integracji
 
Wydział Inwestycji
Kierownik: Ryszard Szwabowicz
Adres: 26-670 Pionki, Al. Jana Pawła II 15
Telefon: 048 - 341 42 60
Fax: 048 - 341 42 05
Email:
Pokój: 21
Pracownicy:

 

Prowadzi przygotowania i realizuje inwestycje celu publicznego, nadzoruje i zarządza infrastrukturą techniczną oraz prowadzi sprawy z zakresu gospodarki komunalnej, a w szczególności dokonuje:

w zakresie inwestycji gminnych

  1. przeprowadza przeglądy dróg i obiektów na drogach miejskich.

  2. przygotowuje propozycje planów inwestycyjnych, remontów kapitalnych i bieżących dróg miejskich ( wykaz dróg).

  3. sporządza harmonogramy realizacji inwestycji na dany rok budżetowy.

  4. prowadzi i nadzoruje inwestycje drogowe i remonty dróg.

  5. wydaje opinie w sprawie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg miejskich (wniosek z opisem).

  6. uzgadnia dokumentację budowy i przebudowy urządzeń pod i nadziemnych w drogach miejskich.

  7. nadzoruje wskazane miejskie inwestycje komunalne.

  8. opracowuje plany inwestycyjne, w tym także remontowe i modernizacyjne w zakresie budynków i budowli publicznych,

  9. przygotowuje specyfikację techniczną i standaryzację jakości usługi na potrzeby przeprowadzenia procedury wyłonienia wykonawcy

  10. dokonuje przeglądu stanu technicznego budynków i budowli wchodzących w skład gminnego zasobu,

  11. nadzór nad przebiegiem inwestycji realizowanych metodą partnerstwa publiczno – prywatnego


2.1. w zakresie gospodarki komunalnej

  1. przygotowanie założeń do koncepcji architektury krajobrazu

  2. nadzór nad utrzymaniem zieleni miejskiej,

  3. nadzór nad jakością i zorganizowaniem usług: lokalnego transportu zbiorowego, utrzymania czystości i porządku w mieście, zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków komunalnych, zaopatrzenia w energię,

  4. nadzór nad przestrzeganiem obowiązku zawierania przez zobowiązanych mieszkańców umów o świadczenie usług na usuwanie odpadów komunalnych

  5. nadzór nad realizacją usług usuwania odpadów komunalnych,

  6. rejestracja psów i prowadzenie ewidencji psów rasy agresywnej,

  7. nadzór nad utrzymaniem i konserwacją sieci oświetleniowej w mieście,

  8. nadzoru i koordynowania działalności gminnych jednostek organizacyjnych i spółek, w których Gmina posiada udziały

  9. naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego, umieszczenie urządzeń w pasie drogowym, umieszczenie reklam w pasie drogi i na ścianach budynków i budowli należących do Gminy

  10. realizacja ustawy o ochronie zwierząt – ochrona przed zwierzętami bezdomnymi

  11. prowadzenie spraw związanych z miejscami pamięci narodowej, i grobownictwem wojennym;

2.2. w zakresie ochrony środowiska

  1. nadzór nad gospodarką odpadami,

  2. ochrona przed emisjami: hałasem, wibracjami, wprowadzaniem gazów lub pyłów do powietrza, wprowadzaniem ścieków do wód lub do ziemi,

  3. realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody,

  4. wykonywanie czynności związanych z ochroną gruntów rolnych i leśnych,

  5. wykonywanie zadań wynikających z ustawy Prawo geologiczne i górnicze,

  6. wydawanie decyzji i zatwierdzanie ugody w zakresie zmian stanu wody na gruncie,

  7. przygotowanie dokumentów związanych z przeznaczaniem gruntów pod zalesienia,

  8. opracowywanie i nadzór nad realizacją planów, programów w zakresie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju oraz opiniowanie planowanych inwestycji,

  9. inspirowanie i prowadzenie zadań z zakresu edukacji ekologicznej,

  10. obsługa i gospodarowanie Gminnym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

  11. prowadzenie kontroli użytków rolnych wyłączonych z produkcji rolnej i wykonania obowiązku ubezpieczenia OC rolników i budynków,

  12. stwierdzanie okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym,

  13. prowadzenie postępowań w sprawie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w zakresie związanym z udzieleniem pozwolenia na budowę,

  14. tworzenie warunków do wdrożenia i wspierania inicjatyw jednostek oświatowych w zakresie instalacji solarnych i geotermicznych.

 
Obowiązuje od: 2007-03-01   Data wprowadzenia informacji 2003-09-16 16:23:05 Informację zaktualizowano 2009-12-07 14:04:07, wprowadzający: Halina Mikulska, autor: Halina Żak

Zobacz:
 Regulamin pracy .  telefony kontakty kompetencje . 
  Biuletyn Informacji Publicznej - bip.pionki.pl