Dot.: Zapytania o wyjaśnię treści SIWZ do przetargu nieograniczonego na „Składowanie i utylizację odpadów komunalnych na składowisku odpadów usytuowanym w granicach 40 km od miasta Pionki (numer sprawy: MZUK 08/06).
Treść zapytania o wyjaśnienie treści SIWZ złożone przez Wykonawcę w dniu 27.10.2006 r.
„I - treści SIWZ:
- Prosimy o sprecyzowanie opisu przedmiotu zamówienia tj. cyt.: „składowanie i utylizacja odpadów komunalnych...”, ponieważ Ustawa o odpadach nie definiuje terminu „utylizacja”.
- W zawiązku z użyciem w SIWZ terminu „utylizacja”, jak należy rozumieć zapis w części V pkt. 3 tiret 1 SIWZ cyt.: „Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy: - niezgodną z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji warunków zamówienia,”?
- Czy w przypadku zmiany sposobu postępowania z odpadami w trakcie realizacji zamówienia, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie stosownych zmian w umowie?
II- projektu umowy:
- Czy Zamawiający dopuszcza inny niż składowanie sposób postępowania z odpadami np.: 20 01 99?
- Czy Zamawiający dopuszcza sporządzenie zbiorczych „kart przekazania odpadu” dla odpadu 20 03 01 obejmujących okres 1 m-ca kalendarzowego?
- Czy zamawiający dopuszcza zmiany zapisów w projekcie umowy odnośnie obowiązków wynikających z Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 7 września 2005 r w sprawie kryteriów oraz procedur dopuszczenia odpadów do składowania na składowisku odpadów danego typu (Dz.U. Nr 186, poz. 1553)?
- Czy Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmian zapisu w projekcie umowy w przypadku zmian w aktach prawnych z zakresu gospodarki odpadami?
- Informujemy, że Zamawiający na wstępie umowy przywołuje nieaktualne akty prawne.”
Zgodnie z art. 38 pkt. 2, 4 i 5 Ustawy „Prawo zamówień publicznych” (Dz.U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.), Zamawiający udziela wyjaśnienia na zapytanie.
Ad. I. 1. Na wniosek Wykonawcy (zgodnie z Ustawą o odpadach komunalnych) wykreślamy z opisu przedmiotu zamówienia wyrażenie „i utylizacja” i nazwa zamówienia publicznego przyjmuje brzmienie: „Składowanie odpadów komunalnych na składowisku odpadów usytuowanym w granicach 40 km od miasta Pionki.”
Odpowiednio zmiany w nazwie zamówienia zostają wprowadzone w:
1) Części III pkt. 3 SIWZ – opis przedmiotu zamówienia.
2) Załączniku nr 1 do SIWZ.
3) Załączniku nr 2 do SIWZ.
Przyjmujemy, że sposób zagospodarowania przyjętych do składowania odpadów komunalnych leży w zakresie Wykonawcy w ramach obowiązujących przepisów i zarządzeń.
Ad. I 2. W wyniku wniesionej poprawki w nazwie zamówienia pytanie 2 jest nieaktualne.
Ad. I 3. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie stosownych zmian w umowie w wyniku zmiany sposobu postępowania z odpadami w trakcie realizacji zamówienia, jeżeli wprowadzenia takich zmian wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego.
Ad. II 1. Zamawiający dopuszcza inny niż składowanie sposób postępowania z odpadami, dlatego pkt 1 w § 1 projektu umowy otrzymuje następujące brzmienie:
„ 1. Zleceniodawca zleca a Zleceniobiorca podejmuje się przyjęcia odpadów pochodzących z terenu miasta Pionki:
- kod 20 03 01 – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne,
- kod 20 01 99 – inne frakcje zbierane w sposób selektywny (frakcja sucha odpadów komunalnych,
- kod 17 01 07 – zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06
W/w odpady przyjmowane będą:
- do unieszkodliwienia poprzez składowanie,
- do odzysku na składowisku,
- do segregacji na linii segregacji.
Ad. II 2. Zamawiający dopuszcza sporządzanie zbiorczych „kart przekazania odpadu” dla odpadu
20 03 01 obejmujących okres 1 m-ca kalendarzowego, dlatego też do projektu umowy wprowadza się pkt. 3 w § 4 o treści:
„ 3. Dopuszcza się sporządzanie zbiorczej karty przekazania odpadów obejmującej odpad danego rodzaju przekazywany łącznie w okresie jednego miesiąca kalendarzowego.”
Ad. II 3. W umowie z Wykonawcą, wszelkie szczegółowe zapisy odnośnie obowiązków, kryteriów oraz procedur dopuszczania odpadów do składowania zostaną dokonane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Ad. II 4. W przypadku zmian w aktach prawnych z zakresu gospodarki odpadami w trakcie trwania umowy, wprowadzanie takich zmian do postanowień umowy może nastąpić w trybie art. 144 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm.).
Ad. II 5. W umowie spisanej z Wykonawcą zostaną przywołane aktualnie obowiązujące akty prawne.
D Y R E K T O R
mgr Zenon Wieczorek