S P E C Y F I K A C J A
I S T O T N Y C H W A R U N K Ó W Z A M Ó W I E N I A
prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, o wartości szacunkowej nie przekraczającej wyrażonej w zł równowartości kwoty 60.000 Euro, na „Wykonanie podłoża amortyzującego placu zabaw na terenie Ogródka Jordanowskiego przy ul. Leśnej w Pionkach o powierzchni 560 m2”.
Zamawiający: Urząd Miasta Pionki, ul. Aleja Jana Pawła II 15, 26-670 Pionki,
tel./fax 048 3414 201, 3414 204, burmistrz@pionki.pl
Regon: 000 525 375 NIP: 812-10-00-279
Podstawa opracowania: ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych /Dz.U. Nr 19, poz. 177 z dnia 9 lutego 2004r. z późń. zm./, zwanej dalej „ustawą”.
I. Postępowanie o udzielenie zamówienia.
1. Postępowanie jest prowadzone na podstawie art. 39 ustawy.
2. Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej.
3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
4. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną.
5. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
8. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 ustawy.
9. Wszelkie rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym, związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego, dokonywane będą w PLN.
10. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest inspektor Piotr Stolarski, Urząd Miasta Pionki, ul. Aleja Jana Pawła II Nr 15, 26 – 670 Pionki, pok. nr 20, tel. 34 14 231.
II. Opis sposobu przygotowywania oferty.
1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
2. Ofertę sporządza się w języku polskim, w formie pisemnej, w jednym egzemplarzu. Oferta powinna być napisana czytelni, trwałą techniką pisarską np. na maszynie, komputerze, a jeśli odręcznie, to w sposób uniemożliwiający niewidoczne poprawki (piórem, długopisem itp.).
3. Ewentualne poprawki w treści oferty powinny być naniesione w sposób czytelny oraz powinny być opatrzone podpisem osoby/osób upoważnionych do podpisania oferty.
4. Oferta winna być napisana wg wzoru formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i winna zawierać wszystkie elementy wskazane we wzorze, szczególnie składane przez Wykonawcę oświadczenia i deklaracje.
5. Oferta winna być podpisana przez osoby uprawnione do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, zgodnie z wymaganiami ustawowymi. Pełnomocnictwo do podpisania oferty powinno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty przez Wykonawcę. Brak podpisu lub podpis osób nieupoważnionych jest podstawą do stwierdzenia nieważności oferty.
6. Do oferty należy dołączyć wszystkie oświadczenia i dokumenty, celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, a o których mowa w pkt. IV niniejszej specyfikacji.
7. Oferta nie odpowiadająca powyższym wymogom zostanie uznana za nieważną.
8. Zamawiający nie zwraca kosztów przygotowania oferty oraz kosztów udziału w przetargu.
9. Złożona przez Wykonawcę oferta wraz z dokumentami i oświadczeniami nie podlega zwrotowi przez zamawiającego.
III. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
O udzielenie zamówienia, objętego niniejszym przetargiem, mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy,
W celu potwierdzenia spełnienia ww. warunków Wykonawcy mają obowiązek przedstawić wszystkie oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. IV specyfikacji oraz ofertę zgodnie z pkt. II specyfikacji.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców będzie dokonana na podstawie złożonych przez Wykonawcę wszystkich oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. IV specyfikacji oraz oferty zgodnie z pkt. II specyfikacji, wg formuły „spełnia – nie spełnia”.
Nie złożenie któregokolwiek z wymaganych oświadczeń i dokumentów w wyznaczonym terminie lub nie spełnienie chociażby jednego warunku będzie uważane za nie spełnianie warunków udziału w postępowaniu i skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, a oferta taka zostanie odrzucona.
Przyczyną odrzucenia oferty będą również wszelkie odstępstwa treści złożonej oferty od treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub jej niezgodność z ustawą.
IV. Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1. Oferta napisana wg wzoru formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zawierająca wszystkie elementy wskazane we wzorze.
2. Uprawnienia do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi /aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej/.
3. Kosztorys ofertowy lub kalkulacja cenowa na roboty będące przedmiotem zamówienia, podpisana przez Wykonawcę, zawierająca ceny jednostkowe wykonywanych robót.
4. Certyfikat na znak bezpieczeństwa na nawierzchnie elastyczne.
Dokumenty, o których mowa powyżej mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osoby uprawnione do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, zgodnie z wymaganiami ustawowymi.
V. Opis przedmiotu zamówienia.
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie 560 m2 nawierzchni amortyzującej placu zabaw na terenie Ogródka Jordanowskiego przy ul. Leśnej w Pionkach.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) roboty przygotowawcze i pomiarowe,
2) wykonanie korytowania na głębokość 30 cm wraz z wywozem materiału – 560 m2,
3) wykonanie podbudowy z tłucznia grubości 20 cm – 560 m2,
4) wykonanie warstwy wyrównującej z kruszywa naturalnego 3/5 grubości 5 cm – 560 m2,
5) wykonanie opaski z obrzeża betonowego 40 x 20 x6 na ławie betonowej – 200 mb.,
6) wykonanie nawierzchni amortyzującej grubości 68 mm do wysokości upadku 2,3 m, wykonanej z dwóch warstw: dolnej (amortyzującej) grubości 50 mm ze ścieru gumowego i górnej (ścieralnej) grubości 18 mm z granulatu gumowego – 360 m2,
7) wykonanie nawierzchni amortyzującej grubości 80 mm do wysokości upadku 2,8 m, wykonanej z dwóch warstw: dolnej (amortyzującej) grubości 60 mm ze ścieru gumowego i górnej (ścieralnej) grubości 20 mm z granulatu gumowego – 100 m2,
8) wykonanie nawierzchni amortyzującej grubości 92 mm do wysokości upadku 3,2 m, wykonanej z dwóch warstw: dolnej (amortyzującej) grubości 72 mm ze ścieru gumowego i górnej (ścieralnej) grubości 20 mm z granulatu gumowego – 100 m2,
3. Wykonawca musi zagwarantować wykonanie nawierzchni zgodnie z normą PN-EN 1177:2000 i przedstawić aktualny certyfikat na znak bezpieczeństwa producenta wyrobu dla ww. rodzajów nawierzchni.
4. Prace budowlane należy prowadzić zgodnie z technologią wykonania przewidzianą przez producenta dla ww. rodzajów nawierzchni.
5. Podłoże amortyzujące należy wykonać jako podłoże jednolite, bez ewentualnych widocznych połączeń pól. Warstwa dolna podłoża w kolorze czarnym, warstwa górna w kolorze brunatno-czerwonym.
6. Uwarunkowania dotyczące wykonywania robót:
1) roboty budowlane będą wykonywane zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej,
2) zastosowane materiały będą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie w rozumieniu prawa budowlanego,
3) Wykonawca zapewnia prawidłową ochronę urządzeń zabawowych przed zniszczeniem lub uszkodzeniem podczas wykonywanych prac budowlanych. W przypadku jakichkolwiek uszkodzeń Wykonawca jest obowiązany do ich naprawy, bez względu na koszty z tym związane.
7. Wykonawca we własnym zakresie i z własnych środków:
1) zapewnia właściwą organizację robót, urządzenie i zabezpieczenie placu budowy,
2) przestrzega przepisów BHP i p.poż. oraz ponosi wyłączną odpowiedzialność za ich naruszenie,
3) zapewnia prawidłowe składowanie i ochronę materiałów oraz sprzętu.
4) uporządkuje teren budowy po zakończeniu robót.
8. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
45212130-6 Parki rozrywki
9. Wykonawca przedstawi swoją cenę ofertową (cena brutto z podatkiem VAT) jako ryczałt za roboty objęte tym przetargiem, a określone w pkt. V niniejszej specyfikacji.
10. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za właściwe określenie stawki podatku VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
VI. Termin wykonania zamówienia.
1. Wymagany termin realizacji zamówienia: 6 tygodni od dnia podpisania umowy.
2. Zamawiający nie przyjmuje wykonania zakresu umownego z usterkami lub wadami stwierdzonymi w toku odbioru zamówienia.
VII. Wadium.
Wykonawca nie jest zobowiązany do wpłaty wadium.
VIII. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.
1. Oferta będzie oceniana wg poniższych kryteriów i wzorów:
A. Kryterium ceny (100%) - maksymalna ilość punktów za oferowaną cenę wynosi 100 punktów. Punktowanie kryterium ceny polegać będzie na określeniu ceny (z oferty) i przydzieleniu dla najniższej ceny maksymalnej ilości punktów /tj. 100/, a następnie przydzieleniu dla kolejnych wyższych cen proporcjonalnie niższej ilości punktów wg następującego wyliczenia:
najniższa cena
C = --------------------- x 100
oferowana cena
gdzie:
C – ilość punktów przyznana dla danej oferty w kryterium cenowym
najniższa cena – najniższa cena spośród wszystkich złożonych ważnych ofert
oferowana cena – cena z rozpatrywanej (ocenianej) ważnej oferty.
2. Oferta, która otrzyma największą liczbę punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą.
IX. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
1. Oferty, z napisem: "Oferta. Podłoże amortyzujące na placu zabaw”", należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta Pionki, ul. Aleja Jana Pawła II 15, 26-670 Pionki, pok. Nr 1, w terminie do dnia 13.07.2006 r. do godz. 12.00.
2. Oferty wysyłane pocztą winny być wysłane z takim wyprzedzeniem, aby Zamawiający otrzymał je przed wyżej określonym terminem.
3. Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
4. Ofertę złożoną po terminie zwraca się bez otwierania po upływie terminu przewidzianego w ustawie na wniesienie protestu.
5. Wykonawca przystępujący do przetargu bierze prawną odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu zamówienia.
6. Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Miasta Pionki, ul. Aleja Jana Pawła II 15, pok. Nr 22, w dniu 13.07.2006r. o godz. 12.10.
X. Termin związania ofertą.
Wykonawcy są związani złożoną przez siebie ofertą przez okres 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.
XI. Podpisanie umowy.
1. Wykonawca, którego oferta została wybrana za najkorzystniejszą, jest zobowiązany do zawarcia umowy, której wzór stanowi załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, będącej jednocześnie integralną częścią specyfikacji. Umowa nie podlega negocjacjom.
2. Zamawiający powiadomi wybranego wykonawcę terminie podpisania umowy.
3. &n