1) miejsce złożenia dokumentów: sekretariat, pokój nr 1
2) miejsce udzielenia informacji: pokój nr 19
3) wymagane dokumenty: - wypełniony druk zgłoszenia działalności gospodarczej pobrany w pokoju nr 19, - dowód osobisty
4) wymagane opłaty: - za wpis do ewidencji działalności gospodarczej: 100,00 zł, wpłata na dowód wpłaty do kasy Urzędu Miasta, - za zmianę wpisu do ewidencji działalności gospodarczej: 50,00 zł, wpłata na dowód wpłaty do kasy Urzędu Miasta,
5) podstawa prawna: - USTAWA z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. z dnia 17 grudnia 1999 r. z późn. zm.)
6) termin załatwienia: 14 dni od daty złożenia wniosku
UWAGA:
Ustawa o zmianie ustawy – Prawo działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw z dnia 14 października 2003 r. wprowadziła następujące zmiany:
Przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi zamieszkałe w Pionkach mogą podjąć działalność gospodarczą po uzyskaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Miasta Pionki.
Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno zawierać:
1) oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL , o ile taki posiada,
2) oznaczenie miejsca zamieszkania przedsiębiorcy, a jeżeli stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania – również wskazanie tego miejsca i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej,
3) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD),
4) wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
Przedsiębiorca może wraz z wnioskiem o wpis do ewidencji działalności gospodarczej złożyć wniosek o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON) oraz zgłoszenie identyfikacyjne lub aktualizacyjne (NIP 1). Organ ewidencyjny przesyła powyższy wniosek do urzędu statystycznego a zgłoszenie identyfikacyjne lub aktualizacyjne do wskazanego przez przedsiębiorcę urzędu skarbowego wraz z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji i numerem PESEL oraz innymi dokumentami dołączonymi przez przedsiębiorcę.
Przedsiębiorcy wpisani do ewidencji działalności gospodarczej mają obowiązek uzupełnić, w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy (do 31.12.2004 r.), pod rygorem odmowy wydania zaświadczenia o wpisie przez organ ewidencyjny brakujące dane tj. numer ewidencyjny PESEL oraz określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD). |