Biuletyn Informacji Publicznej  Miasta Pionki  www.pionki.pl
MIASTO PIONKI
URZĄD MIASTA
Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta
° Akt urodzenia
° Akt zgonu
° Akt małżeństwa
° Dowód osobisty
° Meldunek
° Działalność gospodarcza
° Ochrona środowiska
° Nieruchomości
° Sprzedaż mieszkań
° Zagospodarowanie przestrzenne
° Zajęcie pasa drogowego
° Dotacje
° Opłaty
° Podatki
° Współpraca z organizacjami pożytku publicznego
Załatwianie spraw z zakresu Starostwa Powiatowego w Radomiu
Organizacja Urzędu
RADA MIASTA
Organizacja Rady Miasta
Skład Rady Miasta Pionki
PORZĄDEK OBRAD BIEŻĄCEJ SESJI
Sesje Rady Miasta
Młodzieżowa Rada Miasta
Dyżury radnych
Biuro Rady
Stanowiska Opinie Ogłoszenia Rady
WYBORY i REFERENDA
Wybory do Sejmu i Senatu RP 2007
Przedterminowe Wybory na Burmistrza Miasta Pionki 2009 r.
Wybory do Europarlamentu
Wybory Samorządowe 2010
PRAWO LOKALNE
Statut Gminy Miasto Pionki - Regulamin Rady Miasta
Strategia rozwoju Miasta Pionki
Plan Rozwoju Lokalnego Miasta Pionki na lata 2005-2013
Uchwały Rady
Zarządzenia Burmistrza
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
RADNYCH
PRACOWNIKÓW URZĘDU
KIEROWNIKÓW JEDNOSTEK
MIENIE I BUDŻET MIASTA
Mienie gminy
BUDŻET
Podatki i opłaty
Porozumienia, związki gminy
Pozostałe
Ewidencje i rejestry
Informacje nieudostępnione
OGŁOSZENIA
Sprzedaż mienia gminy
Zamówienia Publiczne
Ogłoszenia Urzędowe
Oferty Pracy
Informacje środowiskowe
Fundusze UE
Org. pozarządowe
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
Gimnazjum Publiczne Nr 1
Gimnazjum Publiczne Nr 2
Miejska Biblioteka Publiczna
Miejski Ośrodek Kultury
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Miejski Zarząd Oświaty i Sportu
Miejski Zakład Usług Komunalnych
Oddział Wodno-Kanalizacyjno-Ciepłowniczy
PSP Nr 1
PSP Nr 2
PSP Nr 5
Przedszkole Nr 1
Przedszkole Nr 2
Przedszkole Nr 3
SERWIS
Wyszukiwarka
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawdź stan sprawy
Dziennik Ustaw
Skrzynka Podawcza 2
ARCHIWUM BIP
Archiwum BIP
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta > Działalność gospodarcza strona główna 

Działalność gospodarcza
Działalność gospodarcza 

 

 

1)   miejsce złożenia dokumentów:  sekretariat, pokój nr 1

 

2)   miejsce udzielenia informacji: pokój nr 19

 

3)   wymagane dokumenty:
- wypełniony druk zgłoszenia działalności gospodarczej pobrany w pokoju nr 19,
- dowód osobisty

 

4)   wymagane opłaty:
- za wpis do ewidencji działalności gospodarczej: 100,00 zł, wpłata na dowód wpłaty do kasy Urzędu Miasta,
- za zmianę wpisu do ewidencji działalności gospodarczej: 50,00 zł,  wpłata na dowód wpłaty do kasy Urzędu Miasta,

 

5)   podstawa prawna:
- USTAWA z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. z dnia 17 grudnia 1999 r. z późn. zm.)

 

6) termin załatwienia: 14 dni od daty złożenia wniosku

 

UWAGA:

Ustawa o zmianie ustawy – Prawo działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw  z dnia 14 października 2003 r. wprowadziła następujące zmiany: 

Przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi zamieszkałe w Pionkach mogą podjąć działalność gospodarczą         po uzyskaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Miasta Pionki.

Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno zawierać:

1)       oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL , o ile taki posiada,

2)       oznaczenie miejsca zamieszkania przedsiębiorcy, a jeżeli stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania – również wskazanie tego miejsca i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej,

3)       określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD),

4)       wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.

 

Przedsiębiorca może wraz z wnioskiem o wpis do ewidencji działalności gospodarczej złożyć wniosek o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON) oraz zgłoszenie identyfikacyjne lub aktualizacyjne (NIP 1). Organ ewidencyjny przesyła powyższy wniosek do urzędu statystycznego a zgłoszenie identyfikacyjne lub aktualizacyjne do wskazanego przez przedsiębiorcę urzędu skarbowego wraz     z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji i numerem PESEL oraz innymi dokumentami dołączonymi przez przedsiębiorcę.

Przedsiębiorcy wpisani do ewidencji działalności gospodarczej mają obowiązek uzupełnić, w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy (do 31.12.2004 r.), pod rygorem odmowy wydania zaświadczenia  o wpisie przez organ ewidencyjny brakujące dane tj. numer  ewidencyjny PESEL oraz  określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD).

 
Data wprowadzenia informacji 2003-10-09 17:45:07 Informację zaktualizowano 2006-12-27 09:56:12, wprowadzający: Marek Konofalski
wersja do druku