Biuletyn Informacji Publicznej  Miasta Pionki  www.pionki.pl
MIASTO PIONKI
URZĄD MIASTA
Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta
° Akt urodzenia
° Akt zgonu
° Akt małżeństwa
° Dowód osobisty
° Meldunek
° Działalność gospodarcza
° Ochrona środowiska
- Środowiskowe uwarunkowania
- Odbiorcy odpadów
- Wycinka drzew i krzewów
- Usuwanie azbestu
- Bezdomne zwierzęta
- Warunki dla odbiorców odpadów komunalnych
- Program usuwania azbestu
- Warunki zezwolenia na prowadzenie schroniska dla zwierząt
° Nieruchomości
° Sprzedaż mieszkań
° Zagospodarowanie przestrzenne
° Zajęcie pasa drogowego
° Dotacje
° Opłaty
° Podatki
° Współpraca z organizacjami pożytku publicznego
Załatwianie spraw z zakresu Starostwa Powiatowego w Radomiu
Organizacja Urzędu
RADA MIASTA
Organizacja Rady Miasta
Skład Rady Miasta Pionki
PORZĄDEK OBRAD BIEŻĄCEJ SESJI
Sesje Rady Miasta
Młodzieżowa Rada Miasta
Dyżury radnych
Biuro Rady
Stanowiska Opinie Ogłoszenia Rady
WYBORY i REFERENDA
Wybory do Sejmu i Senatu RP 2007
Przedterminowe Wybory na Burmistrza Miasta Pionki 2009 r.
Wybory do Europarlamentu
Wybory Samorządowe 2010
PRAWO LOKALNE
Statut Gminy Miasto Pionki - Regulamin Rady Miasta
Strategia rozwoju Miasta Pionki
Plan Rozwoju Lokalnego Miasta Pionki na lata 2005-2013
Uchwały Rady
Zarządzenia Burmistrza
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
RADNYCH
PRACOWNIKÓW URZĘDU
KIEROWNIKÓW JEDNOSTEK
MIENIE I BUDŻET MIASTA
Mienie gminy
BUDŻET
Podatki i opłaty
Porozumienia, związki gminy
Pozostałe
Ewidencje i rejestry
Informacje nieudostępnione
OGŁOSZENIA
Sprzedaż mienia gminy
Zamówienia Publiczne
Ogłoszenia Urzędowe
Oferty Pracy
Informacje środowiskowe
Fundusze UE
Org. pozarządowe
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
Gimnazjum Publiczne Nr 1
Gimnazjum Publiczne Nr 2
Miejska Biblioteka Publiczna
Miejski Ośrodek Kultury
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Miejski Zarząd Oświaty i Sportu
Miejski Zakład Usług Komunalnych
Oddział Wodno-Kanalizacyjno-Ciepłowniczy
PSP Nr 1
PSP Nr 2
PSP Nr 5
Przedszkole Nr 1
Przedszkole Nr 2
Przedszkole Nr 3
SERWIS
Wyszukiwarka
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawdź stan sprawy
Dziennik Ustaw
Skrzynka Podawcza 2
ARCHIWUM BIP
Archiwum BIP
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta > Ochrona środowiska > Program usuwania azbestu strona główna 

Program usuwania azbestu
Program usuwania azbestu 

 Rada Miasta Pionki w dniu 23.04.2009 r. Uchwałą Nr LXXIX/383/2009 ustaliła "Program usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Miasta Pionki". 

Poniżej Zarządzenie i pliki: formularze, wniosek, program, wykaz firm usuwających azbest

W dniu 28.05.2009 r.  Zarządzeniem Nr 224/2009 z dnia 28.05.2009 r. Burmistrz Miasta Pionki ustalił :

REGULAMIN DOFINANSOWANIA PRZEDSIĘWZIĘĆ POLEGAJĄCYCH NA USUWANIU WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST

§ 1

  1. Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym, spółdzielniom mieszkaniowym oraz wspólnotom mieszkaniowym dofinansowania na pokrycie części kosztów związanych
    z wymianą lub likwidacją pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest na budynkach mieszkalnych i gospodarczych nie związanych z działalnością gospodarczą z terenu Gminy Miasta Pionki.

  2. Dofinansowanie przysługuje osobom mającym tytuł własności do budynku/działki znajdującego się na terenie Gminy Miasta Pionki w okresie od złożenia wniosku do jego realizacji oraz posiadającym umowy na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości i dowody ponoszenia kosztów tych usług.

  3. Dofinansowanie przekazywane będzie w formie zwrotu części udokumentowanych kosztów realizacji w/w zadania, po jego zakończeniu na podstawie umowy.

§ 2

1. Osoby zamierzające ubiegać się o uzyskanie dofinansowania zadania określonego w § 1 winny złożyć stosowny wniosek do Urzędu Miejskiego w Pionkach (druk wniosku stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu).

2. Do wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 1 należy dołączyć:

  1. kserokopię aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku/działki,/np. akt notarialny, odpisu z księgi wieczystej ze zbioru dokumentów oraz wypis z rejestru gruntów/. W przypadku budynku/działki, do którego tytuł prawny posiada kilka osób należy dołączyć zgodę współwłaścicieli,

b) kserokopię umowy zawartej pomiędzy podmiotem dotowanym, a wykonawcą realizowanego przedsięwzięcia /oryginał do wglądu/,

c) kserokopię oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest zgodnie
z §8 ust.3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest /Dz.U. z 2004r. Nr 71 poz.649/, /oryginał do wglądu/,

d) kserokopię karty przekazania odpadów /oryginał do wglądu/,

e) kserokopię faktury wystawionej przez wykonawcę zrealizowanego przedsięwzięcia obejmującą koszty robót demontażowych, koszty transportu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest /oryginał do wglądu/.

3. Druki wniosków o przyznanie dofinansowania będą do pobrania w tut. Urzędzie Miejskim
w pokoju nr 21 lub ze strony internetowej www.pionki.pl

4. Dokument składa się w jednym egzemplarzu, w przypadku kserokopii dokumentów wymagane jest przedłożenie do wglądu oryginału dokumentów, dla stwierdzenia zgodności kserokopii
z oryginałem.

5. Wnioski będą przyjmowane do wyczerpania środków finansowych przewidzianych
z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na dany rok budżetowy.

Kolejność realizacji następować będzie według stanu technicznego (I stopień pilności) oraz daty wpływu kompletnych wniosków do Urzędu Miejskiego w Pionkach.

Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane.

6. Przedstawiciel Urzędu Miejskiego w ciągu 30 dni, na podstawie ww. dokumentów oraz oględzin budynku, rozpatruje wniosek i kwalifikuje go do realizacji oraz przygotowuje do podpisania umowę dofinansowania.

7. Wnioskodawca przed przystąpieniem do wymiany pokrycia dachowego jest obowiązany do:

  1. zgłoszenia zamiaru usunięcia wyrobów zawierających azbest do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Radomiu, zgłoszenia w Starostwie Powiatowym wykonania robót budowlanych dokonanym na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót lub kopii pozwolenia na budowę wymaganego w przypadku rozbiórki budynku lub zmiany wyglądu obiektu.

  2. podpisania umowy na wykonanie w/w. prac z firmą posiadającą decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami wydaną przez Starostę Radomskiego.

8. Przedstawiciele Urzędu Miejskiego potwierdzą na podstawie wizji w terenie wykonanie prac
w zakresie określonym we wniosku i umowie.

§ 3

  1. Dofinansowaniem objęty będzie koszt demontażu, transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest pozyskanych w trakcie wymiany pokryć dachowych lub elementów elewacji w oparciu o umowę prawną zawartą pomiędzy gminą a podmiotem dotowanym.

  2. Dofinansowanie nie pokrywa kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych lub elewacji oraz dokumentacji technicznej.

  3. Wysokość dofinansowania wynosić będzie 80% kosztów wymienionych w ustępie 1 tegoż paragrafu, jednak nie więcej niż 1500 zł brutto za jedną tonę usuniętego wyrobu zawierającego azbest.

§ 4

Czynności w trakcie rozpatrywania wniosku:

  1. sprawdzanie zgodności złożonych wniosków z wymaganiami niniejszego regulaminu.

  2. wnioskowanie do Burmistrza Gminy Miasta Pionki o wydanie zgody w sprawie przyznania dofinansowania.

§ 5

Zatwierdzona przez Burmistrza kwota dofinansowania wypłacana będzie po zawarciu umowy pomiędzy Gminą a Wnioskodawcą o dofinansowanie.

§ 6

W każdym roku na dofinansowanie zadań wymienionych w § 2 oraz zadań, które przeszły do realizacji z roku poprzedniego, przeznacza się kwotę, której wysokość ustalona jest w Uchwale Rady Miejskiej zatwierdzającej zestawienie przychodów i wydatków na dany rok Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

§ 7

O dofinansowanie będą mogli również ubiegać się właściciele budynków, którzy wymienili pokrycie dachowe z eternitu z zachowaniem przepisów prawa budowlanego przed terminem złożenia wniosku, a zdemontowany eternit jest przechowywany w obrębie nieruchomości na której zlokalizowano budynek z wymienionym dachem. Przepisy powyższe niniejszego regulaminu stosuje się odpowiednio.

 

Regulamin obowiązuje od dnia 01.06.2009 r.

 

 

Progam usuwania azbestu

Formularze Programu usuwania azbestu

Wniosek o dofinansowanie

Wykaz firm gospodarujących azbestem

 
Data wprowadzenia informacji 2009-05-28 11:23:53 Informację zaktualizowano 2009-05-28 11:52:11, wprowadzający: Ryszard Szwabowicz

Zobacz:
 Środowiskowe uwarunkowania .  Odbiorcy odpadów .  Wycinka drzew i krzewów .  Usuwanie azbestu .  Bezdomne zwierzęta .  Warunki dla odbiorców odpadów komunalnych .  Program usuwania azbestu .  Warunki zezwolenia na prowadzenie schroniska dla zwierząt . 
wersja do druku