Biuletyn Informacji Publicznej  Miasta Pionki  www.pionki.pl
MIASTO PIONKI
URZĄD MIASTA
Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta
° Akt urodzenia
° Akt zgonu
° Akt małżeństwa
° Dowód osobisty
° Meldunek
° Działalność gospodarcza
° Ochrona środowiska
- Środowiskowe uwarunkowania
- Odbiorcy odpadów
- Wycinka drzew i krzewów
- Usuwanie azbestu
- Bezdomne zwierzęta
- Warunki dla odbiorców odpadów komunalnych
- Program usuwania azbestu
- Warunki zezwolenia na prowadzenie schroniska dla zwierząt
° Nieruchomości
° Sprzedaż mieszkań
° Zagospodarowanie przestrzenne
° Zajęcie pasa drogowego
° Dotacje
° Opłaty
° Podatki
° Współpraca z organizacjami pożytku publicznego
Załatwianie spraw z zakresu Starostwa Powiatowego w Radomiu
Organizacja Urzędu
RADA MIASTA
Organizacja Rady Miasta
Skład Rady Miasta Pionki
PORZĄDEK OBRAD BIEŻĄCEJ SESJI
Sesje Rady Miasta
Młodzieżowa Rada Miasta
Dyżury radnych
Biuro Rady
Stanowiska Opinie Ogłoszenia Rady
WYBORY i REFERENDA
Wybory do Sejmu i Senatu RP 2007
Przedterminowe Wybory na Burmistrza Miasta Pionki 2009 r.
Wybory do Europarlamentu
Wybory Samorządowe 2010
PRAWO LOKALNE
Statut Gminy Miasto Pionki - Regulamin Rady Miasta
Strategia rozwoju Miasta Pionki
Plan Rozwoju Lokalnego Miasta Pionki na lata 2005-2013
Uchwały Rady
Zarządzenia Burmistrza
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
RADNYCH
PRACOWNIKÓW URZĘDU
KIEROWNIKÓW JEDNOSTEK
MIENIE I BUDŻET MIASTA
Mienie gminy
BUDŻET
Podatki i opłaty
Porozumienia, związki gminy
Pozostałe
Ewidencje i rejestry
Informacje nieudostępnione
OGŁOSZENIA
Sprzedaż mienia gminy
Zamówienia Publiczne
Ogłoszenia Urzędowe
Oferty Pracy
Informacje środowiskowe
Fundusze UE
Org. pozarządowe
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
Gimnazjum Publiczne Nr 1
Gimnazjum Publiczne Nr 2
Miejska Biblioteka Publiczna
Miejski Ośrodek Kultury
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Miejski Zarząd Oświaty i Sportu
Miejski Zakład Usług Komunalnych
Oddział Wodno-Kanalizacyjno-Ciepłowniczy
PSP Nr 1
PSP Nr 2
PSP Nr 5
Przedszkole Nr 1
Przedszkole Nr 2
Przedszkole Nr 3
SERWIS
Wyszukiwarka
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawdź stan sprawy
Dziennik Ustaw
Skrzynka Podawcza 2
ARCHIWUM BIP
Archiwum BIP
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta > Ochrona środowiska > Usuwanie azbestu strona główna 

Usuwanie azbestu
Zgłoszenie azbestu do ewidencji 

Podstawy prawne       

  • ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. Nr 129, poz. 902 z 2006 r. z poźn. zm.)       
  • ustawa  z dnia 19 czerwca 1997 r.  o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (tekst jednolity  Dz. U. Nr 3, poz. 20 z 2004 r. z późn. zm.)        
  •  rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej  z dnia  14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz program szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów
    (Dz. U. Nr 216, poz. 1824 z 2005 r.)  
           
  •  rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia  2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z 2004 r.) 
  • rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r.  w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192, poz. 1876 z 2003 r.)
  • ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach  (Dz. U. Nr 62, poz. 628, z późn. zm.).

 

Azbest jest substancją stwarzającą szczególne zagrożenie dla środowiska. Przepisy nakazują usuwanie wyrobów zawierających azbest i oddawania do utylizacji do uprawnionych przedsiębiorców. 

Największe ilości azbestu są w wyrobach budowlanych używanych powszechnie w latach 70-tych i 80-tych na  pokrycia dachowe. Wg przeprowadzonej inwentaryzacji na posesjach prywatnych jest 62 068 m2 pokryć dachowych (płyty faliste i płyty płaskie) zawierających azbest.

Szczegółowy sposób inwentaryzowania azbestu lub wyrobów zawierających azbest określa rozporządzenie w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest. Właściciel, zarządca lub użytkownik miejsc, w których był lub jest wykorzystywany azbest, dokonuje inwentaryzacji zastosowanych wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury. W przypadku przedsiębiorców będących właścicielem, zarządcą, użytkownikiem jeden egzemplarz inwentaryzacji należy przedłożyć w formie pisemnej wojewodzie, w przypadku osób fizycznych nie będących przedsiębiorcami – przedkładają informację odpowiednio wójtowi lub burmistrzowi lub prezydentowi miasta. Informacja podlega corocznie aktualizacji w terminie do 31 stycznia każdego roku.

 Posiadacz wyrobu zawierającego azbest z terenu Pionek ma obowiązek zgłoszenia jego posiadania do Urzędu Miasta Pionki. Zgłasza się również usunięcie wyrobu zawierajacego azbest.

INFORMACJA O WYROBACH ZAWIERAJĄCYCH AZBEST2.doc

 INFORMACJA O WYROBACH ZAWIERAJĄCYCH AZBEST1.doc
Data wprowadzenia informacji 2007-11-28 12:42:51 Informację zaktualizowano 2007-11-29 10:12:40, wprowadzający: Ryszard Szwabowicz

Zobacz:
 Środowiskowe uwarunkowania .  Odbiorcy odpadów .  Wycinka drzew i krzewów .  Usuwanie azbestu .  Bezdomne zwierzęta .  Warunki dla odbiorców odpadów komunalnych .  Program usuwania azbestu .  Warunki zezwolenia na prowadzenie schroniska dla zwierząt . 
wersja do druku