Biuletyn Informacji Publicznej  Miasta Pionki  www.pionki.pl
MIASTO PIONKI
URZĄD MIASTA
Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta
Załatwianie spraw z zakresu Starostwa Powiatowego w Radomiu
Organizacja Urzędu
° Regulamin pracy
° telefony kontakty kompetencje
- Burmistrz Miasta
- Z-ca Burmistrza Miasta
- Sekretarz
- Skarbnik
- Biuro Administracyjne
- Biuro Kadr
- Wydział Finansowy
- Wydział Spraw Obywatelskich
- Zamówienia publiczne
- Urząd Stanu Cywilnego
- Wydział Inwestycji, Rozwoju i Integracji
- Wydział Mienia Gminnego
- Komenda Straży Miejskiej
- Stanowisko ds. OC i zarządzania
- Pełnomocnik ds. Ochrony Inf. Niejawnych
- Adm. Bezpieczeństwa Informacji
- Warsztaty Terapii Zajęciowej
RADA MIASTA
Organizacja Rady Miasta
Skład Rady Miasta Pionki
PORZĄDEK OBRAD BIEŻĄCEJ SESJI
Sesje Rady Miasta
Młodzieżowa Rada Miasta
Dyżury radnych
Biuro Rady
Stanowiska Opinie Ogłoszenia Rady
WYBORY i REFERENDA
Wybory do Sejmu i Senatu RP 2007
Przedterminowe Wybory na Burmistrza Miasta Pionki 2009 r.
Wybory do Europarlamentu
Wybory Samorządowe 2010
PRAWO LOKALNE
Statut Gminy Miasto Pionki - Regulamin Rady Miasta
Strategia rozwoju Miasta Pionki
Plan Rozwoju Lokalnego Miasta Pionki na lata 2005-2013
Uchwały Rady
Zarządzenia Burmistrza
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
RADNYCH
PRACOWNIKÓW URZĘDU
KIEROWNIKÓW JEDNOSTEK
MIENIE I BUDŻET MIASTA
Mienie gminy
BUDŻET
Podatki i opłaty
Porozumienia, związki gminy
Pozostałe
Ewidencje i rejestry
Informacje nieudostępnione
OGŁOSZENIA
Sprzedaż mienia gminy
Zamówienia Publiczne
Ogłoszenia Urzędowe
Oferty Pracy
Informacje środowiskowe
Fundusze UE
Org. pozarządowe
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
Gimnazjum Publiczne Nr 1
Gimnazjum Publiczne Nr 2
Miejska Biblioteka Publiczna
Miejski Ośrodek Kultury
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Miejski Zarząd Oświaty i Sportu
Miejski Zakład Usług Komunalnych
Oddział Wodno-Kanalizacyjno-Ciepłowniczy
PSP Nr 1
PSP Nr 2
PSP Nr 5
Przedszkole Nr 1
Przedszkole Nr 2
Przedszkole Nr 3
SERWIS
Wyszukiwarka
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawdź stan sprawy
Dziennik Ustaw
Skrzynka Podawcza 2
ARCHIWUM BIP
Archiwum BIP
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Organizacja Urzędu > telefony kontakty kompetencje > Wydział Finansowy strona główna 

Wydział Finansowy
 
Wydział Finansowy
Kierownik: Katrzyna Petrykowska
Adres: 26-670 Pionki, Al. Jana Pawła II 15
Telefon: 048 - 341 42 20
Fax: 048 - 341 42 05
Email: finanse@pionki.pl href="mailto:burmistrz@pionki.pl">
Pokój: 11
Pracownicy:

 

Zapewnia obsługę spraw w zakresie gospodarki finansowej Gminy oraz Urzędu Miasta:

prowadzi i odpowiada za realizacje zadań właściwych dla Organu podatkowego, jakim jest Burmistrz Miasta Pionki, a w szczególności:

1)  prowadzenie spraw w zakresie wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz podatku rolnego, leśnego i opłaty skarbowej, odroczeń, rozłożeń na raty, umorzeń zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę w zakresie podatków stanowiących dochód budżetu Miasta oraz ewidencja w tym zakresie,

2)  opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w zakresie określania stawek podatków i opłat lokalnych oraz opłaty prolongacyjnej,

3)  opracowywanie wniosków o przyznanie kwot rekompensujących dochody utracone z tytułu ustawowych ulg i zwolnień,

4)  prowadzenie postępowań podatkowych w celu określenia wysokości zobowiązań podatkowych,

5)  przygotowywanie dokumentów niezbędnych do wdrożenia programów pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie ulg i zwolnień w podatkach oraz prowadzenie ewidencji i sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie,

6)  udzielanie na żądanie podatników pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie wszczęto postępowania podatkowego lub kontroli podatkowej,

7)  przeprowadzanie kontroli podatkowych u podatników,

8) prowadzenie księgowości podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego
i leśnego, opłaty skarbowej oraz innych dochodów budżetowych,

9) windykacja oraz zabezpieczanie zobowiązań podatkowych,

10) zgłaszanie wierzytelności w postępowaniu upadłościowym i naprawczym dotyczących zaległości podatkowych,

11)  wydawanie zaświadczeń:

a) o stanie majątkowym,

b) o wysokości zaległości podatkowych,

12) prowadzenie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych w zakresie zadań własnych lub zleconych Miastu,

13) przygotowywanie wniosków o wykreślenie długów hipotecznych zabezpieczonych na nieruchomościach z tytułu zobowiązań podatkowych,

14) prowadzenie informacji podatkowej w zakresie wymiaru podatków lokalnych od osób fizycznych.

15) zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej.

W zakresie realizacji budżetu miasta

  1. wykonywanie i koordynacja czynności oraz prac związanych z corocznym opracowywaniem uchwały budżetowej, jej zmian w ciągu roku budżetowego, opracowywaniem układu wykonawczego budżetu Miasta i harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Miasta,

  2. analiza realizacji budżetu Miasta oraz opracowywanie okresowych informacji
    i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu celem przedłożenia ich do rozpatrzenia przez Radę Miejską i zaopiniowania przez Regionalną Izbę Obrachunkową,

  3. prowadzenie zbiorczej ewidencji planowanych dochodów i wydatków budżetowych,

  4. przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągania przez Miasto kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych oraz udzielania poręczeń
    i gwarancji finansowych,

  5. opracowywanie planu finansowego Urzędu Miasta oraz planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Miastu ustawami,

  6. podejmowanie czynności związanych z planowaniem i przygotowywaniem postępowania o udzielenie zamówienia w zakresie usług bankowych lub innych usług finansowych,

  7. lokowanie wolnych środków pieniężnych na rachunkach w bankach, innych niż wykonującym obsługę bankową budżetu Miasta,

  8. nadzorowanie przestrzegania równowagi i dyscypliny budżetowej, zabezpieczanie płynności finansowej budżetu,

  9. sporządzanie zbiorczych sprawozdań okresowych i rocznych
    z wykonania budżetu Miasta według wytycznych Ministra Finansów,

  10. prowadzenie księgowości dla Urzędu Miasta,

  11. przekazywanie środków finansowych dla jednostek organizacyjnych gminy.

  12. prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu Gminy,

  13. prowadzenie obsługi finansowo księgowej wydatków budżetowych funduszy celowych, funduszy pomocowych oraz sum depozytowych,

  14. prowadzenie ewidencji księgowej majątku Miasta, rozliczanie inwentaryzacji wszystkich aktywów objętych ewidencją majątkową prowadzoną przez Urząd Miasta,

  15. ewidencja wydatków z tytułu wypłat stypendiów oraz realizacja kasowa i bankowa wypłat,

  16. prowadzenie spraw dotyczących naliczania i ewidencji wynagrodzeń oraz wszystkich rozliczeń w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych i składek ZUS,

  17. prowadzenie rejestrów sprzedaży towarów i odpłatnie świadczonych usług, celem ustalenia podatku VAT i odprowadzenia go do Urzędu Skarbowego,

  18. ewidencja księgowa oraz windykacja należności budżetowych i opłat z tytułu użytkowania wieczystego, dzierżawy gruntów, sprzedaży mieszkań i nieruchomości Miasta Pionki

  19. przestrzeganie dyscypliny budżetowej,

  20. prowadzenie kasy.

 
Obowiązuje od: 2008-01-01   Data wprowadzenia informacji 2008-07-17 15:11:42 Informację zaktualizowano 2009-12-08 09:47:21, wprowadzający: Halina Mikulska

Zobacz:
 Burmistrz Miasta .  Z-ca Burmistrza Miasta .  Sekretarz .  Skarbnik .  Biuro Administracyjne .  Biuro Kadr .  Wydział Finansowy .  Wydział Spraw Obywatelskich .  Zamówienia publiczne .  Urząd Stanu Cywilnego .  Wydział Inwestycji, Rozwoju i Integracji .  Wydział Mienia Gminnego .  Komenda Straży Miejskiej .  Stanowisko ds. OC i zarządzania .  Pełnomocnik ds. Ochrony Inf. Niejawnych .  Adm. Bezpieczeństwa Informacji .  Warsztaty Terapii Zajęciowej . 
wersja do druku