Wydział Spraw obywatelskich |
|
Kierownik: |
|
Adres: |
26-670 Pionki, Al. Jana Pawła II 15 |
Telefon: |
048 - 341 42 62, 0-48 341 42 51 |
pokój: |
29 i 19 |
Email: |
|
Pracownicy: |
W zakresie działalności gospodarczej: Zofia Jaroszek, Bogumiła Potera |
Pracownicy: |
W zakresie spraw obywatelskich: Jadwiga Sadal - Szewczyk, Aneta Stępniak, Anna Pilecka |
prowadzi i odpowiada za realizację zadań w zakresie spraw obywatelskich, społecznych, promocji zdrowia, a w szczególności:
w zakresie spraw obywatelskich
-
prowadzenie ewidencji ludności w systemie informatycznym i kartotecznym – w formie gminnego zbioru danych osobowo – adresowych,
-
wprowadzanie i aktualizacja danych w bazie ewidencji ludności na podstawie aktów stanu cywilnego,
-
prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisu wyborców,
-
przyjmowanie zgłoszeń zameldowania na pobyt stały i czasowy do i ponad 3 miesięcy,
-
przyjmowanie zgłoszeń wymeldowania na pobyt stały i czasowy
-
wydawanie decyzji administracyjnych w I instancji w zakresie spraw meldunkowych,
-
załatwienie skarg i wniosków w sprawach meldunkowych,
-
przyjmowanie wniosków o wpisanie do rejestru lub spisu wyborców,
-
wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania zgodnie z ordynacją wyborczą
-
udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych i zbioru PESEL,
-
wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności,
-
sporządzanie dla szkół wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,
-
współpraca z administracjami domów mieszkalnych, Wojskową Komendą Uzupełnień oraz innym organami administracyjnymi.
2) w zakresie dowodów osobistych:
-
przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
-
wydawanie dowodów osobistych,
-
przyjmowanie zgłoszeń o utracie dowodu osobistego i wydawanie zaświadczenia o utraconych dowodach,
-
prowadzenie ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,
-
prowadzenie archiwum dowodów osobistych,
-
udostępnianie danych ze zbioru wydanych i utraconych dowodów osobistych,
-
wydawanie zaświadczeń i kserokopii dokumentów z akt osobowo – dowodowy
W zakresie rozwoju gospodarczego:
-
realizowanie zadań wynikających z ustawy o działalności gospodarczej oraz ewidencjonowanie tej działalności;
-
podejmowanie działań dla zapewnienia właściwego gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym;
-
obsługa administracyjno – organizacyjna Miejskiej Komisji Lokalowej,
-
sporządzanie założeń do planu gospodarowania zasobem mieszkaniowym, w szczególności lokalami socjalnymi,
-
prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych, narkomanii, przemocy,
-
obsługa Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
-
wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
-
prowadzenie spraw dotyczących świadczeń opieki zdrowotnej,
-
koordynacja działań w zakresie edukacji promującej zdrowie,
-
współpraca oraz nadzorowanie zadań realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej,
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na organizowanie zgromadzeń publicznych, |